Wednesday 13 December 2017

Day 13

"Hidup di TOMODACHI sebagai budak praktikal"


Rabu, 13 Disember 2017 (Day 13)

Asslamualaikum semua... ❤

okay harini macam biasa lah datang ofis macam biasa... nak pakcik pukul 8.30pagi tadi... selalu masuk ofis awal je... selalu pagi2 aku singgah gerai depan 7eleven dulu nak beli nasi lemak... pehh serius talk, memang sedap ah... nasi kerabu dia pun sedap gak... tapi en gais, makcik tu pagi2 muka dia agak ketat laa... garang beno... tapi haritu aku pergi gerai dia waktu tengahari... nak cuba nasi kerabu dia... pehh kemain riuh lagi mulut dia... suka sakat org... HA|HA mungkin makcik tu pagi2 takde mood kot... HEHE

okay sampai ofis, macam biasa sakat bos dulu... sakat staff, sakat budak praktikal dua org tu lagi... pastu siap bahan orang, aku bukak pc, sebab kerja yang "Big Boss" suruh buat tuu, aku tak siap lagi... HIHI tugas aku kena buat flyers dalam powerpoint untuk dijadikan majalh company... agak mencabar juga, sebab aku ni kalau bab2 buat ayat, susun rangka ayat tu boleh lah... tapi kalau bab design benda alah tu, agak sukar sikit... sebab aku tak  berapa nak berseni sikit... *kalau budak kelas aku masa belajar dulu cakap, tangan busuk* LOL

sampai nak dekat tenghari nak ke petang tuu aku godek benda tuu, agak2 dah siap sikit aku email dekat "Big Boss"... harini rakan kongsi "Big Boss" datang untuk bagi tips berniaga... banyak gak pengalaman dia dari zero to hero... and paling aku big respect dekat dia en, dia hanya bekerja seorang diri dan tidak ada pekerja langsung... dia jenis rajin gila tau... and dia punya keuntungan memang takyah cerita ah weh... lagi gempak dari kitorang...

 petang siikit camtu, aku kemas ofis.. sebab agak sakit sikit mata bila tengok pemandangan  tak berapa nak indah tuu...

lepastu aku cuba lagi photoshoot buku2 novell yang aku nak jual... aku jual secara online je gais... takde masa nak walk in, yelaa bukan ada lesen pun... nak jual online pun payah customer nak lekat... bukan senang nak senang, bukan susah nak susah... GITTEW~

 tapi kalini aku minta kebenaran "Big Boss" untuk jual dalam set combo... dimana novel2 tu aku buat promotion 3 novel percuma 1 novel, cuma RM50 je... serius wehhh murah gila... buku2 kitorang pun bukannya yang jenis lama... buku baru yang aku jual ni...


No comments:

Post a Comment

Day 16

"Hidup di  TOMO DACHI  sebagai budak praktikal" memandangkan harini hari sabtu kan... mood pun dah cuti... jadi buat kerja ...